Elektrikli araçlar da diğer motorlu taşıtlar gibi 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu’na tabi olarak ayıplı mal hükümlerine tabidir. Bu kapsamda, elektrikli araçta üretimden kaynaklı bir hata veya kusur olması halinde, tüketici ayıplı mal hükümlerine dayanarak çeşitli haklar talep edebilir.
Elektrikli Araçlarda Ayıplı Mal Hususunda Dikkat Edilmesi Gerekenler:
Teslim tarihinden itibaren 6 ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir.
Tüketici, ayıplı malı teslim aldıktan itibaren 2 yıl içinde satıcıya ihtarname göndererek ayıbın giderilmesini talep edebilir.
Satıcı, ayıbı 30 gün içinde ücretsiz olarak gidermekle yükümlüdür.
Satıcı, ayıbı gidermeyi kabul etmezse veya ayıbı 30 gün içinde gideremezse, tüketici aşağıdaki haklardan birini talep edebilir:
Bedel iadesi: Tüketici, malı satıcıya iade ederek ödediği bedeli geri alabilir.
Ayıp oranında bedel indirimi: Tüketici, ayıbın değerine göre malın bedelinde indirim talep edebilir.
Misliyle değişim: Tüketici, ayıplı malın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini talep edebilir.
Tazminat: Tüketici, ayıplı maldan dolayı uğradığı zararları tazminat olarak talep edebilir.
Elektrikli Araçlarda Sık Görülen Ayıplar:
Batarya arızası: Bataryanın ömrünün kısa olması, şarj tutmaması veya aşırı ısınması gibi problemler görülebilir.
Elektrik motoru arızası: Motorun arızalanması, güç kaybı veya gürültülü çalışma gibi problemler görülebilir.
Elektronik sistem arızası: Bilgisayar sistemi, gösterge paneli veya diğer elektronik sistemlerde arızalar görülebilir.
Yüksek güç tüketimi: Aracın normalden fazla güç tüketmesi ve menzilinin kısa olması gibi problemler görülebilir.
Elektrikli Araçlarda Ayıplı Mal Haklarınızı Kullanmak için:
Aracın faturasını ve garanti belgesini saklayın.
Ayıbı fark ettiğinizde, satıcıya ihtarname göndererek ayıbın giderilmesini talep edin.
Satıcı ile anlaşmaya varamazsanız, Tüketici Hakem Heyeti’ne veya mahkemeye başvurabilirsiniz. Bu konuda deneyimli ofisimizden yardım alabilirsiniz.