Blog

ÖYSM “SİSTEM HATASI” NEDENİYLE BAŞVURUYU KAÇIRMA NEDENİNE DAYALI DAVA AÇILABİLİR Mİ?

ÖYSM “SİSTEM HATASI” NEDENİYLE BAŞVURUYU KAÇIRMA NEDENİNE DAYALI DAVA AÇILABİLİR Mİ?

ÖSYM hatası nedeniyle başvuruyu kaçırmak oldukça üzücü bir durumdur. Ancak idare burada gerekli alt yapıyı oluşturup yeterli hizmet sunmadığında elbette bu durumdan sorumludur. Bu durumda yapmanız gerekenler şunlardır:

1. ÖSYM’ye itiraz edin:

ÖSYM’nin resmi internet sitesi üzerinden veya dilekçe ile itiraz edebilirsiniz.

İtiraz dilekçesinde, ÖSYM hatasının ne olduğunu ve bu hatanın başvurunuzu nasıl etkilediğini açıkça belirtin.

İtiraz dilekçesine, ÖSYM hatasını gösteren belgeleri de ekleyin.

2. Haklarınızı öğrenin:

ÖSYM hatası nedeniyle başvuruyu kaçırdıysanız, yasal haklarınızın neler olduğunu öğrenin.

Bir avukata danışarak bu konuda bilgi edinebilirsiniz.

3. Gerekirse dava açın:

ÖSYM, itirazınızı kabul etmezse veya haklarınızı ihlal ettiğini düşünüyorsanız dava açabilirsiniz.

Dava açmadan önce bir avukata danışmanız ve dava açma sürecini onunla birlikte planlamanız önemlidir.

4. Mağduriyetinizin giderilmesini talep edin:

ÖSYM hatası nedeniyle mağduriyet yaşadığınız için tazminat talep edebilirsiniz.

Tazminat talep dilekçesinde, mağduriyetinizin ne olduğunu ve bu mağduriyetten dolayı ne kadar maddi ve manevi zarar gördüğünüzü açıkça belirtin.

Dikkat Edilmesi Gerekenler:

İtiraz dilekçesini ve dava dilekçesini usulüne uygun olarak hazırlamanız önemlidir.

Dava açma süresi 60 gündür.

Dava açarken, görevli ve yetkili mahkemenin doğru belirlenmesi önemlidir.

Dava takibi sırasında gerekli tüm delillerin sunulması gerekir.

ÖRNEK DAVA DİLEKÇEMİZ

ANKARA NÖBETÇİ İDARE MAHKEMESİ SAYIN BAŞKANLIĞI’NA

YÜRÜTMEYİ DURDURMA İSTEMLİDİR.

DAVACI :H. E.

VEKİLİ :Av. MURAT TETİK

Kayalıbağ Mah. İnönü Cad. Seyit Tekin Konağı Kat : 1 No : 11

SEYHAN/ADANA

DAVALI :T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

Emniyet Mahallesi Gazeteci Yazar Muammer Yaşar Bostancı Caddesi MEB Beşevler Kampüsü Bina No 6 İ Blok Yenimahalle/ ANKARA

KONU : 10.05.2023 tarihli idari başvurunun reddine ilişkin işlemin iptali hk.

AÇIKLAMALAR :

1-) Müvekkil XXXXXXXXXXXXXXXXXXX engelli kadrosunda çalışmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü’nün 31.03.2023 tarih E-68898891-903.02.01-73547011 Sayı ile Engellilerden Öğretmenliğe Başvuru ve Atama duyurusu yapılmıştır. (Ek:1) Bu yazı ilgili ilgili birimlere gönderilmiş ve kamuoyuna duyurulmuştur. İlgili duyuruda atama takvimi içinde 3.500 engellinin BAŞVURU halinde öğretmen yapılacağı belirtilmiştir. Genel şartlar itibariyle önbaşvuru yapmaya haiz olanların atanacağı yönünde açık bir idari durum söz konusudur. Kaldı ki atamalar bu şekilde gerçekleşmiştir.

2-) Müvekkil bu ilan üzerine atama takvimlerinde belirtilen 03.04.2023-07.03.2023( Saat 16:00) tarihleri arasında E-Devlet üzerinden ÖYSM sistemine sayısız defa giriş yapmış ancak bu sistemden modüllerin çalışmaması üzerine başvuru ve tercih işlemlerini gerçekleştirememiştir. Bu tarihler arasında başvuru modüllerinin teknik anlamda çalışmaması nedeniyle müvekkil müteaddit defa ÖYSM ve MEB olmak üzere ilgili kurumlara telefon üzerinden ulaşarak oluşan sorunu dile getirmiş ve sorunun çözülmesi için gerekli yardıma ulaşmaya çalışmıştır. Bu aşamada kurumlar müvekkile beklemesi gerektiğini, sistemi yeniden açıp kapatmasının yararlı olacağını vs. Benzer telkinlerde bulunmakla başka bir çözüm önermemişlerdir. Ancak başvuru süresi sona erdiğinde müvekkil o ana kadar başvurusunu gerçekleştirememiştir. ÖYSM’nin sistem hatası müvekkilin başvurusunu tamamlayamamasına ve bu nedenle de hak kaybına neden olmuştur.

3-) Müvekkil TC. Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü’nün 2023 Nisan tarihli “Engelli Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe Başvuru ve Atama Duyurusu” kapsamında ilan edilen engelli kadrosundan öğretmen olmak için her niteliğe sahiptir. Bu anlamda herhangi bir olumsuzluk bulunmamaktadır. E-DEVLET SİSTEMİ ÜZERİNDE ÖYSM SİSTEMİNİN TEKNİK ALT YAPISINDAKİ SORUN NEDENİYLE MÜVEKKİL BAŞVURU YAPAMAMIŞTIR. BU ANLAMDA MÜVEKKİL HAK KAYBINA UĞRAMIŞTIR. MÜVEKKİLİN SÖZLÜ VE YAZILI BAŞVURULARI DA SONUÇSUZ KALMIŞTIR.

4-) Müvekkil ilgili sorundan dolayı sonrasında Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi’ne başvurularda bulunmuş ancak oluşan idari kusur nedeniyle hak kaybı düzeltilememiştir. İlgili başvuru belgeleri ekte sunulmuştur. (Ek 2)

5-) Bunun üzerine müvekkil atamasının yapılması ve tercihlerinin mevcut olduğu idari başvuruyu 10.05.2023 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü’ne iletmiş, böylece idari başvuru yasal sürelerini başlatmıştır. (Ek 3) İdare yasal süresi içinde müvekkilin başvurusuna herhangi bir yanıt vermediği için müvekkilin talebinin reddi yönünde işlem ortaya koymuştur. Bu dava ile idari mevzuat anlamında işlemin reddini talep ediyoruz.

6-) Müvekkilin 10.05.2023 tarihli başvurusu Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü olduğu için ret işlemini gerçekleştiren kurum doğrudan Milli Eğitim Bakanlığı’dır. İşlemin tesis yeri Ankara olduğundan davada yetkili ve görevli mahkemeler Ankara İdare Mahkemeleridir.

7-) Yine bu kapsamda atama kararı ya da atama talebinin reddine ilişkin kararın ilgiliye tebliğinden veya atama talebinin zımnen reddedilmesinden sonra 60 gün içerisinde İdare Mahkemesinde hakkında yapılan idari işlemin iptali istemiyle yürütmeyi durdurma talepli iptal davası açılması gerekmektedir. İYUK 27. Madde kapsamında müvekkilin atama talebinin ret işleminin iptali kapsamında Yürütmenin Durdurulmasını talep ediyoruz. İdari yargılamada yürütmenin durdurulmasına karar verilebilmesi için şu şartların gerçekleşmiş olması gerekir:

İdari işlemin uygulanması halinde telafisi güç veya imkânsız zararlar doğmalıdır. İdari işlemin açıkça hukuka aykırı olması gerekir. Yürütmeyi durdurma kararı verilmesinin davacı tarafından istenmesi gerekir. Öncelikle müvekkilin sistem hatası nedeniyle engelli öğretmen kadrosundan atanmaması İDARİ İŞLEMİN AÇIKÇA HUKUKA AYKIRI OLDUĞUNU göstermektedir. Bununla birlikte müvekkil engelli kadrosundan öğretmen olarak başlayamadığı durumda müvekkilin özel hali bulunduğu, engelli olduğu bu anlamda oluşan sistem hatasından dolayı maddi ve manevi zararların oluştuğu, atamanın gecikmesi durumunda müvekkilin psikolojisinin bozulacağı, engel halinden kaynaklı sorunlar yaşayacağı, öğretmenlik mesleğine adaptasyonun gecikeceği bu anlamda onarılamaz sorunlar ve telafi edilemez problem olacağı açıktır. Bu nedenle ACİLİYET VE İVEDİLİKLE YÜRÜTMENİN DURDURULMASI KARARI VERİLMELİDİR. AKSİ BİR KARAR MÜVEKKİL DAHA BÜYÜK VE TELAFİ EDİLEMEZ ZARARLARA UĞRATACAKTIR.

😎 Yürütmenin durdurulması bu anlamda başlı başına önem taşımaktadır. Bununla birlikte yargılama sırasında görüleceği üzere müvekkil davasında haklıdır. E-DEVLET ÜZERİNDE ÖYSM KURUMUNUN TEKNİK HATASI İDARENİN AÇIKÇA HİZMET KUSURUDUR. ANAYSA İLE GÜVENCE ALTINA ALINDIĞI ÜZERE MÜVEKKİLİN BAŞVURU YAPAMAMASI DERİN VE KABUL EDİLEMEZ BİR İNSAN HAKKI İHLALİDİR. KALDI Kİ BU NOKTADA HUKUK DEVLETİNİN GEREĞİ İDARENİN HİZMET KUSURUNDAN KAYNAKLI ZARARLARIN ACİLEN VE İVEDİLİKLE GERİLMESİ GEREKİR.

HUKUKSAL KANITLAR : Müvekkilin özlük ve sicil dosyaları, Engelli Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe Başvuru ve Atama Duyurusu Nisan 2023, MEBİM’İN müvekkil başvurusuna ilişkin verilen yanıtlar, 10.05.2023 tarihli idari başvuru dilekçesi, bilirkişi, telefon kayıtları, elektronik ortam kayıtları ve her türlü yasal deliller.

HUKUKSAL NEDENLER : İYUK ve idari mevzuat.

SONUÇ VE İSTEM : Yukarıda belirtilen nedenlerle;

A) İdarenin ret kararına ilişkin YÜRÜTMEYİ DURDURMA KARARI verilmesi ile müvekkilin 10.05.2023 tarihli başvurusu gereği işlem yapılması,

B) Yargılama sonucunda idarenin ret işleminin İPTALİ,

C) Yargılama masrafları ile yasal vekalet ücretinin davalı idareye yüklenmesine karar verilmesi müvekkil adına saygılarımızla arz ve talep olunur. 23.06.2023

Davacı Vekili

Av. Murat TETİK

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir